1921 жылы 22 наурыздан шыға бастады
Бастапқы
АЙТЫЛҒАН СӨЗ
Қазақты әбден бөлшектеп біттік қой. Қаланың  қазағы, даланың қазағы, бай қазақ, кедей қазақ, тіл білмейтін космополит қазақ, нағыз қазақ, діншіл қазақ, атеист қазақ деп. Енді қазақтар исламның ішінде бөліне бастады. Суфист, уахаб, салафит, қуранит т.б. деп. Бұл масқара ғой! Қазақты жіліктеп біттік. Тіпті әлгі жүзшілдігі мен рушылдығын айтпай-ақ қоялық. Жіліктеп бітіп, енді бөлшектеуге кірістік.
Автор: Нұрлан Ерімбетов, саясаттанушы.
Информационный сервер xFRK: валютные баннеры для Вашего сайта
Жас Алаш №50 (16236)   22 маусым, бейсенбі 2017
Оқырман хаттарын екшейтін Арайлым ЕРКІН
16 қыркүйек 2016
Рәтбек Арынұлына жауап хат

Абайтану саласында “Бiржан салды Абай қай жылы қарсы алған?” деген мәселе – әлi күнге шешiмiн таппай келе жатқан ақтаңдақтың бiрi. Менiң “Бiржан және Абай” атты (“Ертiс өңiрi”, 13 шiлде, 2016 жыл) мақалам да осыны анықтау мақсатында жазылған. Сонан қойшы, зерттеу барысында Бiржан мен Сара айтысына атүстi болса да тоқталудың орайы келiп, “екi ақын 1886 жылы айтысқан” дегенiм рас. Бiрақ “Айтыс болған ба, әлде болмаған ба?” деген дауға

16 қыркүйек 2016

Әйгiлi Шәңгерей ақын көршi отырған бiреудiң көрiктi де ақылды, әрi шешен, әрi әншi қызымен көңiлдес болады. Бiрақ үйленейiн десе – тө­ренiң қызы емес, қараның қызы. Ағайындары алдырмапты. Сол қыз ұзатыларда Шәңгерей өзiнiң де тойға шақырылатынын бiлiп, шеберге сәйгүлiк ат мiнгiзiп, басын алтыннан, сабын күмiстен соқтырып ұршық жасатады. Оған мына сөздердi жаздырады:

16 қыркүйек 2016
Сау басыма сақина тiлеп алдым...
Иә, ақ халатты абзал жандардың халыққа көрсе­тiп келе жатқан қызметтерi айтарлықтай. Дәрiгерлердi сыйлаймыз, қыз­меттерiн жоғары бағалаймыз. Бiрақ осы ақ халатты абзал жандардың арасында да адам өмiрi мен денсаулығына үстiрт қарайтындары бар. Осыдан 5 жыл бұрын денсаулығым сыр берiп, ау­руханаға бардым (дәл қай аурухана екенiн жария етпей-ақ қояйын). Дәрiгер өзiме қайтара бiр-екi сұрақ қойды да, диагноз қоя салды.
16 қыркүйек 2016
Өзгенiң қаңсығын қашанға дейiн таңсық көрер екенбiз?!
Дәл бұлай амандасуды ауылдан келген бiздер жо­ғар­ы оқу орнына түскенде естiп едiк. Қалада оқып келген қыздар ұстаздарға “Сә­ле­метсiз ба, Жанар Таласқызы” деп, ал бiз “Сәлеметсiз бе, апай” деп амандасатынбыз. Қайбiр күнi балабақшаға баратын қызым “Апайға амандасайын десе, айтатын сө­зiмдi ұмытып қала беремiн” деп бұртияды. Сөйтсе бұған дейiн “Сәлеметсiз бе, апай” деп амандасып келген балабақша тәрбиеленушiлерiне (кiшi топтағыларды бiлме­дiм
8 қыркүйек 2016
“Жас Алаш” газетiнiң №44 санында (2 маусым, 2016 жыл) “Со­фиевка” болып сорлап тұр” деген мақаланы оқып, сол ауылда тұратын Жарболов Тiлеулес ақсақалдың жан айқайына iштей тiлектес болған едiм. Осы мәселенi “Жас Алашта” (11 тамыз, 2016 жыл) тағы да көтерген екен, соны оқып, ағамыздың ой-пiкiрiне үн қосу ретiнде қолға қалам алуға тура келдi.
8 қыркүйек 2016
Менiң Ресей өңiрiнде туып-өскен Мұрат деген досым бар. Ол бiзде автокөлiк жүргiзушi болып жұмыс iс­тейдi. Қашан көрсең де жайдары қалпынан таймайтын ол қызықты әңгiме айтқанды да ұнатады. Әсiресе, шытырман оқиғалы әңгiме десе жайнап кетедi.
– 1984 жылы Астраханьда КамАЗ айдап жүрген кезiм, – дейдi бiрде Мұрат өткен жыл­дарын еске алып, – әскер қатарынан жаңа оралғанмын. Бiздiң автоколонна негiзiнен, ұзақ сапарға баратын көлiк­терге мамандандырылған, көбiне
8 қыркүйек 2016

Шығыс Қазақстан облысында Найман, оның iшiнде Қаракерей руынан Қожамбет ұрпағы тарайды. Шежiре бойынша Қожамбеттiң Айт атты ұлынан Шағыр бабамыз туады. Шағыр бабамыздың Тiнiке атты кенже ұлынан Қожам­бердi, Қарымсақ, Сары, Тоқа, Лақа, Құ­дайберген атты алты ұл дүниеге келген. 

8 қыркүйек 2016
Ана махаббаты

Ұзақ жолдан шаршап келе жат­қан егiз қыздың анасы “Ту-уһ, мына қыздар шаршатты-ау” деп күрсiндi. “Бiреуiн маған бере қойыңыз”, – дедiм. Сондай сүп-сүйкiмдi балақай екен, менiң әлдиiме елiтiп, құшағымда ұйықтап қалды. Екiншiсiн де қолыма алып, оны да солай жұбаттым. Бүлдiршiн қыздардың анасы маған риза болып, алғысын бiлдiрiп болып, “Үш ұлдан кейiн Алланың маған берген сыйы ғой, ашуланғанда не айтып, не қойғанымызды бiлмей қалады екенбiз, кешiрiңдер,

8 қыркүйек 2016

Есебiң болмаса есек те мiне алмайтын заманда өмiр сүрiп жатырмыз. Сол есеп құрғырыңыз бұрын да болған. Бiрақ ол басқаша есеп едi. Айталық, ол есеп – бауырмашылдыққа, имандылыққа, адамгершiлiкке, ынтымаққа, татулыққа, қайырымдылыққа құрылған болатын. Соның арқасында елдiң берекесi кiрiп, мейманасы тасып жататын. Ал қазiргi есеп бұрынғы есептен өзгерек. Қарақан басының қамы, өзгеден артылсам деу, бәсекелестiк, пайдакүнемдiк бiрiншi кезекте тұрады.

8 қыркүйек 2016
Ауадан ақша жасау тәсiлi
Жуырда Қызылорда облысындағы “Ақ шуақ” шипажайында демалып, ем алып қайттым. Шипажай расымен демалушыларға барлық жағдайды жасапты. Десек те, көңiлге қаяу түсiрер жағдайлар да жоқ емес. Бiр топ демалушылар болып жексенбi күнi “Укаша ата” басына тағзым етiп, бабаның басындағы бұлақтан су iшейiк дедiк. Шипажай арнайы автобус бөлiп, адам басынан 2500 теңге алып жеткiзiп тастады. Бұлақтың басында жас жiгiт отыр екен.
1 қыркүйек 2016
Археология жетiстiктерi қашанғы аяқасты болады?
Бiз, жалпы, тарихқа өте немқұрайды қараймыз. Кез келген нәрсеге “болса – болар, болмаса – қояр...” деген көзқарас басым. Қарап тұрсаң, көненiң көзiндей мағыналы мұралар жерiмiзде жетiп артылады. Бiрақ солардың қадiрiн ең әуелi өзiмiз бiлiп, сонымен бiрге өзгелерге де ұқтыра алып жатқанымыз шамалы. Айтсақ, “Алтын адамды”, “Берел” қорғандарын айтамыз, соларды ғана бiлемiз.
1 қыркүйек 2016
Отандық тартымды телехикаялар қажет
Көрермен тарапынан үлкен сұранысқа ие, ықпалдылық әлеуетi зор телесериал жанрын неге идеология тұрғысында пайдаланбасқа? Қазақы көрермен қашанғы шетелдiк телехикая кейiпкерлерi үшiн күйiп-пiсiп, бөгде мәдениеттiң жырымен жұбанады? Мысалға айтатын болсақ, кейiнгi уақытта отандық телеарналар эфирiн толықтай жаулаған сол телехикаяларға санасын сарғайтқаны соншалық,
1 қыркүйек 2016
Сiз бiлесiз бе?
БАС СУЫҚТА ТОҢБАЙДЫ
Түнде ашылып қалып мұздасақ, көрпенi иегiмiзге дейiн тартып жамылып аламыз. Бiрақ басымыз тоңбайды. Мамандардың айтуынша, денсаулығында кi­нәрат жоқ адамның ұйықтағанда басының мұздамауы қалыпты нәрсе екен. Басты күндiз-түнi қымтап ұстауды дәрiгерлер жөн санамайды. Себебi ондай жағдайда бастың терiсi мен шаш демалмай қалады. Бiрақ әр адамның денсаулық жағдайы, бiтiм-болмысы, ұстанымы әртүрлi болып келедi.
1 қыркүйек 2016
Ауыл мәдениетiн көтеру - парыз
Ауыл – қашаннан-ақ қазақтың алтын бесiгi. Ауылдың жағдайын түзеу деген – ең алдымен, қазақтың жағдайын түзеу, ауыл мәдениетiн көтеру – күллi қазақтың мәдениетiн көтеру деген сөз. Әрине, тоқсаныншы жылдардың басындағы өтпелi кезең­дегiдей емес, ауылдың жағдайы бүгiнде айтарлықтай түзелдi. Ел еңбекке бет бұрып, тұралаған шаруашылықтардың түтiнi қайтадан түзу шығуға айналды. Мәдени тұрғыдан алғанда да оңды өзгерiстер жоқ
25 тамыз 2016
Боямасыз өмiр
Зейнетке шыққан соң, бiр себептермен Астанаға көшуге туралы келдi. Жас кезiмде солтүстiк өңiрде жоғары оқу орнын бiтiргеннен кейiн жолдамамен барып, қазiргi бас қалада бiрнеше жыл қызмет еткенiм бар. Жазы аз, салқын мезгiлi ұзақ болса да, сол жақ маған қашанда ыстық тартып тұрады. Кейде жастық шағым еске түскенде жүрек шiркiн шымырлап, сағынамын да.
беттер:«1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20 / 21»