Ұлттық құқықты дамытатын кезең келді

Еркежан Арын

23.04.2021, 14:30

1296

ҚР әділет министрлігі 2030 жылға дейінгі құқықтық саясат тұжырымдамасының жобасын әзірледі. ҚР құқықтық саясатының тұжырымдамасы – ұлттық заңнаманы, құқық қорғау және сот жүйелерін, сыртқы саясат пен сыртқы экономикалық қызметті дамытудың, сондай-ақ құқықтық білім мен құқықтық насихаттың басым бағыттарын анықтайтын бағдарламалық құжат. Осыған орай, мемлекет алдында тұрған мәселелерді шешу кезінде, ең алдымен, реттеуші араласуға байланысты емес, баламалы әдістерді іздеу маңызды. Құжат әзірлеушілер қажет болған жағдайда мақсаттарға қол жеткізуге және азаматтар мен ұйымдардың құқықтарының, бостандықтары мен заңды мүдделерінің ең аз шектелу дәрежесінің қолжетімділігі үшін реттеу шараларын енгізу қажеттігі атап өтілді. Әділет вице-министріНаталья Пан:

– Мемлекет басшысының тапсырмасын орындау аясында әділет министрлігі «Атамекен» ұлттық кәсіпкерлер палатасымен, ғылыми ұйымдармен және ғалымдармен бірлесіп 2030 жылға дейінгі құқықтық саясат тұжырымдамасының жобасын әзірледі. Жаңа тұжырымдама конституциялық, азаматтық, әкімшілік, қылмыстық және басқа да заңнама салаларын дамыту тәсілдерін қамтиды. Біз тұжырымдама жобасында қамтылған құқықтық жүйені жетілдіру жөніндегі шаралар Қазақстанның одан әрі орнықты дамуының қажетті құқықтық алғышарттарын қалайды деп күтеміз, – деді.

Тұжырымдама жобасы құқықтық саясаттың ашықтығын көздейді, бұл «Еститін мемлекет» тұжырымдамасына сәйкес жүргізіліп жатқан реформаларға деген сенімділікті арттыруы керек. Осыған байланысты реттеу адресаты болып табылатын барлық тараптардың мүдделерін ескеруді қамтамасыз ететін жаңа институттарды дамыту және қалыптастыру өте маңызды. Осы қағиданы қолдану ең оңтайлы шешімді қабылдауға ықпал етеді, заңдық реттеуді жүзеге асыру процесінде ерікті шешімдердің әсер ету дәрежесін төмендетуге көмектеседі, сонымен қатар оның жетістігінің шешуші факторына айналады деп күтіледі.

Құжаттағы жеке бөлім ұлттық құқықты дамытудың негізгі бағыттарына арналған. Атап айтқанда, құқықтық нормаларды бекіту процедурасын оңтайландыру қарастырылған. Ашық НҚА интернет-порталының әлеуетін дамыту қажет. Оның жұмыс істеуін талдау азаматтардың нормативтік құқықтық актілер мен басқа да құжаттардың жобаларын талқылаудағы белсенділігінің төмендігін айғақтайды. Сондықтан азаматтардың интернет-порталды қабылдамауының себептерін анықтау қажет, бұл ұсыныстарды есепке алудың нақты механизмінің болмауымен, жобаның жекелеген құрылымдық элементтері бойынша түсініктеме беру мүмкіндігімен және сайттың ыңғайсыз интерфейсімен байланысты.

Осыған байланысты мүдделі тұлғаларға, оның ішінде интернет-ресурста орналастырылған заңдар мен нормативтік құқықтық актілердің жобалары туралы ыңғайлы мобильді қосымшаны дайындау арқылы хабарлау тетіктерін әзірлеу жоспарланып отыр, осылайша адамдар құжатпен танысып, оны талқылауға қатыса алады.

Азаматтарға әзірленген жобаның ережелерін түсінуді жеңілдететін, НҚА жобасына даму органдары үшін енгізілген реттеудің бизнес-процесінің сипаттамасын қоса беру міндеттемесін белгілеу мүмкіндігін қарастыру жоспарлануда. Ескірген, сыбайлас жемқорлық пен қайталанатын нормаларды анықтаумен шектелмей, заңдардың тиімділігін ретроспективті бағалауға байыпты назар аудару қажет. Сондықтан үкімет мүшелері парламентке қабылданған заңды қолдану топтары, әзірлеушілердің қатысуымен қабылданған заңды қолдану тәжірибесі туралы хабарлауға уақытты белгілеу мүмкіндігін қарастыру қажет. Сонымен бірге инвесторларға әсер ететін салалардағы заңдар нормаларына (салық, экологиялық құқық, жер қойнауын пайдалану, бәсекелестік және басқалары) кері күш беру туралы мәселені пысықтау қажеттігі туралы айтылады. Тұжырымдаманың жобасы адам құқықтарын қорғау саласындағы мемлекеттік саясатты күшейтуді көздейді. Атап айтқанда, адам құқықтарын іске асыру сапасын арттыру үшін адамның сақталуын бағалаудың ұлттық индикаторларын әзірлеу және кезең-кезеңімен енгізу қажет.

Сондай-ақ мемлекеттік аппараттың қызметін одан әрі жетілдіру туралы да айтылады. Мемлекеттік бақылау мен қадағалау институтын жетілдіру жөніндегі шаралар оның барлық түрлеріне тәуекелге негізделген әдісті енгізуге, бақылау және қадағалау органдарының тиімділігін бағалау әдістерін қайта қарауға, бақылау мен қадағалау қызметін автоматтандыруға, алдын алу мен кеңес беруді дамытуға, сондай-ақ тиімсіз және артық нормаларды алып тастау талаптарын орындау үшін міндетті тізімдемеге бағытталуы мүмкін.

Сонымен қатар төтенше жағдайдағы мемлекеттік басқарудың қолданыстағы тетіктерін, жаңа қауіп-қатерлердің пайда болуын, мемлекеттік органдардың, оның ішінде төтенше жағдайлар жөніндегі арнайы бөлімшелер мен қызметтердің, оның ішінде жобалық менеджменттің бірлескен қызметінің ерекшеліктерін одан әрі жетілдіру жоспарлануда.

Тегтер:

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Қарлығаш ЗАРЫҚҚАНҚЫЗЫ 08:53
Сағынтаев Маминнен Шымбұлақты сұрап жүр
Сайт әкімшілігі 26.07.2021, 14:54
Нұр-Сұлтанда жаңа қаулы күшіне енді
Сайт әкімшілігі 26.07.2021, 09:15
Қазақстанда COVID-19 жұқтырудың 6 637 жағдайы тіркелді
Тоқтар ҒАБДРЕШҰЛЫ 23.07.2021, 14:17
Бал татыған балық сорпасына зар болып қалмайық
Еркежан АРЫН 23.07.2021, 11:18
Қазақстан өнімдерінің сапасы стандарт бойынша қалай артып жатыр?
Қуаныш ӘБІЛДАҚЫЗЫ 23.07.2021, 08:49
Өзге елдер вируспен, ал біз жемқорлықпен күресіп жүрміз

Аңдатпа


  • «Жас алаштағы» жасын жылдар
    15.07.2021, 10:58
  • Ташкенттен «Жас Алаш» газетінің түпнұсқасы табылды (видео)
    07.07.2021, 13:15
  • «Жас Алаш» Түркістан төрінде
    07.07.2021, 08:59
  • Жайыққа келді «Жас Алаш!»
    28.06.2021, 09:02
  • "Жас Алаштықтар" "Қазақстанның құрметті журналисі" атанды
    24.06.2021, 13:55