Жобалар
Редакциямен байланыс
Жарнама
12:30, 03 Сәуір 2023

Алматы қаласын полицентрлік тұрғыда дамыту жоспары құрылды

None
None

Алматы қаласының 2040 жылға дейін әзірленген бас жоспарында қаланы полицентрлік тұрғыда дамыту қарастырылған.

Бас жоспар қаланың экономикалық өсімін, қордаланған әлеуметтік мәселелерді шешуді, аумақтық жоспарлаудың үйлестірілген процестерін енгізуді және нақты жобаларды жүзеге асыруды көздейді, бұл нәтижелерге қол жеткізу қала құрылысының жаңа құралдары мен тәсілдерін енгізу арқылы мүмкін болады.

Аталғандай, әлемдегі осындай табысты құралдардың бірі аумақты дамытудың полицентрлік моделі болып табылады, ол қалалық ортаны жоғары сапада толтыруға, тұрғын үй, әлеуметтік, қоғамдық және кәсіпкерлік, өндірістік және басқа да ғимараттар мен құрылыстардың теңгерімін сақтауға, ұтымды пайдалануға, жер және басқа ресурстар, сондай-ақ инфрақұрылымды дамыту құралдары арқылы озық даму принциптерін қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.

Қаланың жаңартылатын немесе жаңа тұрғын үйлер салынатын аудандарына халықты тарту үшін қолжетімді қоғамдық көлік пен сапалы коммуналдық қызмет көрсету, сондай-ақ жаңа жұмыс орындарын ашу маңызды шарттардың бірі болмақ.

Полицентрлердің экономикалық мамандануы келесідей болмақ:

  • Солтүстік – босаған аумақтарды, демалыс пен бау-бақша өсіруге арналған жаңа аумақтарды (БАК, Баум тоғайының бойында), дамыған қызмет көрсету саласын қайта абаттандыру арқылы өнеркәсіптер мен нарықтарды жою;
  • Шығыс қақпасы – логистикалық хаб және әуежай маңындағы көрме-ойын-сауық орталығы, медицина, фармацевтика;
  • Тарихи орталық – туризм, дамыған қызмет көрсету саласы;
  • Батыс – ірі өнеркәсіптік кәсіпорындар, көлік-логистикалық хаб;
  • Оңтүстік-батыс – шағын индустриялық парктер, сауда, логистика.

Полицентрлер концепциясын жүзеге асыру солтүстіктен басталады, өйткені мұнда ең айқын синергетикалық әсерді түрлендірулерден алуға болады. Мұнда қала маңындағы темір жол бағыттары қосылатын және жүк тасымалының айтарлықтай көлемі өтетін Алматы-1 теміржол вокзалы орналасқан.

«Алматы-1» және «Алматы-2» стансалары арасындағы екінші байланыс желілері, сондай-ақ көлік айырбастау торабы тартылған кезде полиорталықта өсу нүктесі пайда болып, қоғамдық белсенділік артады.

Солтүстікті әлеуметтендіру (оған Жетісудың көп бөлігі мен Түрксіб ауданының бір бөлігі кіреді) өнеркәсіптік аумақтарды және тозығы жеткен тұрғын үйлері бар аумақтарды қайта құруды қамтиды. Өнеркәсіптік аймақтар мен ескі тұрғын үй қорының орнына жаңа типті блокты ғимарат пайда болады — көшелердің, алаңдардың тығыз торы, шағын бизнес үшін белсенді бірінші қабаттары бар.

Шығыс қақпасы полицентрі жоғарыда сипатталған даму түріне көбірек орын береді. Бос аумақтардың болуы жоспарлау кезеңінде ең прогрессивті принциптер мен тәсілдерді енгізуге мүмкіндіктер ашады.

Нәтижесінде заманауи және ойластырылған инфрақұрылым өмір сапасын қамтамасыз ететін, бизнестің пайда болуы мен дамуын, микромобильділікті ынталандыратын кеңістік пайда болады. Сондай-ақ, инженерлік инфрақұрылымды төсеудің жаңа түрін енгізу мүмкін болады – тоннельдер арқылы жер асты желілерін қазуды қажет етпей-ақ жөндеуге рұқсатпен орналастыруға мүмкіндік береді.

Солтүстік аймақ секілді тағы бір болашағы зор табиғи аймақ бар – Құлжын трактісі мен Бұқтырма көшесінің қиылысында (әуежайға барар жолда) 120 га көл мен екі өзен бар. Тиісті жақсарту жұмыстарының көмегімен бұл аралық танымал демалыс аймағына айналмақ.

Еркін аумақтардың кешенді орналасуы маршруттардың жоғары өзгермелілігі бар көліктік байланыстар желісін білдіреді. Полицентрді ірі мультимодальды көлік торабы, оның ішінде жеңіл рельсті вокзал, «Восточный» автовокзалы, қала маңындағы қоғамдық көлікпен біріктірілген BRT желісі толықтырады.

«Жетісу» базары жаңғыртудан өтіп, «Апорт» және «Leroy Merlin» ірі сауда және ойын-сауық орталықтары, «Астана Моторс» автосалоны басқа да коммерциялық нысандармен толықтырылады.

Батыс полиорталығында жоғары технологиялық экологиялық таза өндірістерді және кәсіптік-техникалық білім берудің олармен байланысты объектілерін басымдықпен орналастыру арқылы индустриялық аймақты кеңейту жоспарлануда.

Жас техникалық қызметкерлер жатақхана кешендерімен және жалға берілетін баспанамен қамтамасыз етіледі. Сонымен қатар, кәсіпорындар мен көлік-логистикалық хабты орналастыру полиорталықтың индустриялық аймаққа айналдырады деген сөз емес.

Батыстың дамуының индустриалды сипаты «Сақ қорғандары» этнографиялық саябағының айналасына дәстүрлі мәдениет элементтері бар креативті индустриялардың инфрақұрылымын төсеу арқылы теңестіріледі. Сонымен қатар, полицентр тұрғындарының демалысы мен демалысы үшін кеңейтілген (сызықты) саябақ құрылады.

Орталық жаңа жайлы тұрғын үй кешендерімен, салауатты өмір салтын қалыптастыруға арналған инфрақұрылыммен, әкімшілік және кәсіпкерлік нысандармен, сауда және қоғамдық тамақтандыру нысандарымен толықтырылады деп жоспарлануда. Райымбек даңғылында салынатын Алматы-2 мультимодальды көлік торабы Батыс пен Солтүстікті байланыстырады.

Батыс аумағындағы тектоникалық бұзылу аймағы құрылыс үшін пайдаланылмайды деп болжануда — мұнда қазірдің өзінде бар жасыл аумақтар (ауданы 90 га) абаттандырылып, құрылған қалаға біріктіріледі. қоршаған орта.

Осыған ұқсас жоспарлар Оңтүстік-Батыс үшін де қарастырылған — бар объектілер мен қоршаған ортаны адамға бағытталған форматқа қайта пішімдеу жұмыстары күтіледі.

Қолданыстағы «Алтын Орда» көтерме-бөлшек сауда базарын қалалық көтерме-тарату орталығына айналдыру жоспарлануда, ол агроөнеркәсіптік өңдеу объектілерімен, сауда-логистикалық кешендермен және әкімшілік-іскерлік орталықтармен, метрополитен және LRT-мен толықтырылады.

Тарихи орталықтың шекарасында тарихи-мәдени маңызы бар ғимараттарды қалпына келтіру (реставрациялау), жөндеу және абаттандырудың жеке бағдарламасын әзірлеу және қабылдау жоспарлануда. Яғни, келешекте қаланың өзегі мәдени-туристік маңызға ие болады. Жөндеу кеңестік кезеңдегі қарапайым тұрғын үйлерге де әсер етеді – 60 пайызға жуық тозығы жеткен инженерлік желілер жаңартылады.

Тарихи өзек аймағында шағын ұтқырлық инфрақұрылымының шоғырлануын ескере отырып, веложолдар мен веложолдарды төсеу жалғасады.

Сондай-ақ автотұрақтардың жетіспеушілігі мәселесін шешу үшін ақылы автотұрақтарды құру жұмыстары жалғасатын болады.

Жұмыс істеп тұрған өнеркәсіптік кәсіпорындар мен арнайы мекемелер (АЗТМ, С.М. Киров атындағы зауыт, тергеу изоляторы) көшіріледі, олардың және тозығы жеткен тұрғын үйлердің орнына заманауи үлгідегі блокты ғимараттар, сондай-ақ жаңа бизнес кластері, жоғары класты коммерциялық аймақтар салынады.

Полицентрлерді дамытумен қатар, қаланың әр түкпірінде таратылған кеңестік кезеңдегі шағынаудандық құрылыс алаңдарын жандандыруға назар аударылатын болады. Сайын, Момышұлы және басқа да ықшамаудандық магистральдар көшелерінің бойында серуендеу жолдарының реттелуі тың серпін береді.

Сондай-ақ, қаланың барлық аумағында сәулет стилінің бірлігін және дамудың күрделілігін қамтамасыз ететін бірыңғай қала құрылысы регламенті енгізіледі.

Алматы қаласының 2040 жылға дейінгі Бас жоспарының жобасы 10 сәуірге дейін қоғамдық талқылау үшін Ашық НҚА сайтында орналастырылған.

Тегтер: