Дін саласындағы мемлекеттік саясатты іске асырудың кешенді жоспары – маңызды құжат
Бүгінде республикада 130-дан астам этнос пен 18 конфессиялық топтардың өкілдері тату-тәтті өмір сүріп жатыр.
Шетелдік сарапшылар Қазақстанның дінаралық тұрақтылыққа қол жеткізудегі зор табысы мен мемлекеттік-конфессиялық қатынастардың бірегейлігін бірнеше рет атап өтті.
Бастапқыда Қазақстан Республикасының Дін саласындағы мемлекеттік саясатының бірінші тұжырымдамасы 2017 жылы әзірленді. Іс жүзінде оның екінші нұсқасы қазір 2021-2021 жж. тұжырымдама – мемлекеттік-конфессиялық және конфессияаралық қатынастарды жетілдіру, мемлекеттің зайырлы негіздерін нығайту және дінді деструктивті мақсатта пайдалануға жол бермеу жөніндегі ресми көзқарастар жүйесі. Құжатты әзірлеушілердің пікірінше, тұжырымдама дін саласындағы мемлекеттік саясатты әзірлеуге, нормативтік құқықтық актілер жүйесін жетілдіруге, еліміздегі діни саланы реттеудің әлеуметтік-экономикалық, саяси және әкімшілік шараларына негіз болуы тиіс, оның ішінде орталық және жергілікті атқарушы органдардың, діни бірлестіктер мен азаматтық қоғам институттарының діни саладағы мемлекеттік саясатты дамыту бойынша күш-жігерін біріктіру, мемлекеттік-конфессиялық және конфессияаралық қатынастардың қазақстандық үлгісін дамыту бойынша нұсқаулықтарды әзірлеу.
Маңғыстау облысы Дін істері басқармасының Діни бірлестіктермен байланыс және терроризмге қарсы насихатты ұйымдастыру бөлімінің басшысы Әсет Нұров.
- Сөзсіз, ол өзінің тиімділігін көрсетіп, 2021-2023 жылдар аясында оны жетілдіру қажеттілігін көрсетіп, ақырында қазіргі Тұжырымдаманы әзірлеуге әкелді. Тұжырымдама аумақтарды дамыту бағдарламасы, Қазақстан Республикасының діни саласындағы мемлекеттік саясатының 20217-2022 жылдарға арналған тұжырымдамасын іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспары, сондай-ақ Министрліктің Стратегиялық жоспары арқылы жүзеге асырылды. Қазақстан Республикасы Дін істері және азаматтық қоғам басқармасының 2017-2021 жж. Осы құжаттар аясында дін саласындағы заңнамалық базаны жетілдіру бойынша жұмыстар жүргізіліп, орталық және жергілікті атқарушы органдар қызметінің тиімділігінің өлшемдері мен көрсеткіштері, мемлекет пен діни бірлестіктердің өзара іс-қимылының үлгілері әзірленді, БАҚ және ақпарат БАҚ-та діни саланың өзекті мәселелерін көрсету бойынша жұмыс күшейтілді, соның ішінде с. фильмдер, жарнамалық роликтер және аудиоматериалдар шығару. Сондай-ақ, дінтану және діни білім беру жүйесін жетілдіру бойынша шаралар әзірленді, мемлекеттің зайырлы негіздерін ілгерілетуге және діни экстремизмнің алдын алуға мамандандырылған үкіметтік емес ұйымдарды радикалсыздандыру және қолдау орталықтарының қызметі және т.б.
Екі Тұжырымдаманы әзірлеу кезінде бірқатар ЕО елдерінің, АҚШ-тың, Қытайдың, Біріккен Араб Әмірліктерінің, Ресейдің және Орталық Азия республикаларының қазіргі тәжірибесі зерттелді. Жоғарыда аталған елдердің әрқайсысының діни саланы реттеуде, нормативтік құжаттар саласында түзетулер әзірлеуде, радикалды діни идеологияға ұшыраған тұлғаларды оңалту және дерадикализациялауда және т.б. өз жетістіктері бар. Сонымен қатар, жоғарыда аталған салалардағы Қазақстанның өзіндік дамуын мойындау қажет. Ағымдағы Жоспарды Қазақстан Республикасы Ақпарат және әлеуметтік даму министрлігі әзірледі. Осы Жоспар аясында Дін істері комитеті облыстық дін істері басқармаларымен бірлесіп, көптеген ақпараттық-түсіндіру жұмыстарын жүргізуде. Жоспар барлық тармақтарды ескеретінін түсіну керек. Атап айтқанда, ол құқықтық, әдістемелік және ұйымдастырушылық шараларды қоса алғанда, діни саладағы мемлекеттік саясатты дамытудың пайымдауын кешенді түрде қарастырады.