Гумилев атындағы университеттің ғылыми қызметкерлері Үлкен Талдыкөл көлін пайдалану бойынша ғылыми жобаны жүзеге асыруда

Л.Гумилев атындағы университеттің ғылыми қызметкерлері Үлкен Талдыкөл көлінің гидробиоценозының құрылымы мен динамикасын зерттеу, су қоймасының экологиялық тұрақтылығының факторы ретінде және көлдегі суды тазарту үшін оқшауланған бактерия дақылдарын пайдалану бойынша ғылыми жобаны жүзеге асыруда.
Үлкен Талдыкөл сияқты гидроэкожүйенің биотасының құрылымдық сипаттамаларын зерттеу осы бірегей су айдынын бақылау, сақтау және тазарту үшін маңызды рөл атқарады.
Көбінесе су тапшылығы жағдайында көл экожүйелері су объектілерінің таяздануы және қатты тұздануы нәтижесінде қысқа уақыт ішінде тозып немесе іс жүзінде жойылады. Талдыкөл көлін зерттеу жайлы қалалық ортаны сақтауда, жер асты суларын реттеуде және биоәртүрлілікті сақтауда маңызды рөл атқарады. Сондай-ақ, Талдыкөл көлінің маңындағы аумақ табиғи экожүйелерді және халықтың белсенді демалу мүмкіндіктерін сақтауды қамтамасыз ететін қала ішіндегі рекреациялық аймақты дамыту үшін тамаша орын болып табылады.
Жоба барысында анықталған планктондық қауымдастықтар анықталып, көлдегі судың сапасы анықталды. Планктондық қауымдастықтарды анықтау жұмысы барысында келесі нәтижелер алынды. Көлдің балдырлар флорасы негізінен диатомды, жасыл және көк-жасыл балдырлардан тұрады. Ең көп топты диатомдылар құрады (39%). Жасыл балдырлар да көп және 38% құрайды.
Судың сапасы сабындылық көрсеткіштерін есептеу негізінде анықталды. Есептеу нәтижелері бойынша Үлкен Талдыкөл көлінің минералдану процесі салыстырмалы түрде белсенді жүретін орташа сапробты типке (β-мезосапробты) жататыны анықталды. Осы су қоймасының суын тазарту үшін микроорганизмдердің белсенді культуралары және олардың генотиптері анықталды.
Жалпы, қоғамның инновациялық даму дәуірінде зияткерлік еңбек нарығында жоғары кәсіби білімі ғана емес, сонымен қатар ұйымдастырушылық, тәрбиелік, басқарушылық жұмыстарды меңгерген, өзіндік ғылыми дүниетанымы бар мамандар қажет және сұранысқа ие болуда. Жоғары оқу орындарындағы ғылыми зерттеулер жоғары білікті мамандарды даярлаудың кепілдіктері мен шарттарын анықтайды.
Сонымен қатар, түрлі байқаулар мен жобаларды кеңінен пайдалану қажет. Жобаның негізгі мазмұны ғылыми-білім беру бөлімі болып табылады, ол студенттердің ғылыми зерттеулерге қызығушылығын дамытуға, білімдерін тереңдетуге және практикалық тәжірибе жинақтауға бағытталған.
Бұл тәсіл ғылымның озық жетістіктері мен отандық өндірістің мол тәжірибесін болашақ мамандардың танымдық мүмкіндіктерімен тікелей байланыстыруға мүмкіндік береді.