Қытай, Қазақстан, Түркия: экспорттаушылар басымдық тұрғысынан үш елді салыстырды

Ресейлік экспорттаушы компаниялардың көпшілігі ТМД және Таяу Шығыс нарықтарын перспективалы деп санайды.
Сонымен қатар экспорттың өсу әлеуеті жоғары болған Қытай, Үндістан және Түркия оларды аз тартады.
Ресейлік энергетикалық емес тауарларды экспорттаушылардың жартысынан көбі (54%) жаңа нарықтарға шығуды жұмыстың негізгі бағыты деп атады. Бұл «Яков и партнеры» (Ресейдегі бұрынғы McKinsey) компаниясы "Ресейде жасалған" форумына (РБК материалмен танысты) жүргізген экспорттаушылардың сауалнамасынан туындайды.
Танымалдығы бойынша екінші орында — өнім желісін дамыту (респонденттердің 28%), үшінші орында-өндіріс көлемін ұлғайту (компаниялардың 20% осындай жоспарлармен бөлісті).
Экспорттаушылардың жаңа нарықтарға деген қызығушылығы біркелкі бөлінбейді. Бірінші кезекте олар Тәуелсіз Мемлекеттер Достастығы (ТМД) елдерінде және Таяу Шығыста жұмысты дамытуды жоспарлап отыр. Сонымен қатар, айтарлықтай экспорттық әлеуеті бар көптеген өңірлер әлі отандық компаниялар тарапынан «тиісті назарға» ие болған жоқ, дейді зерттеу авторлары.
«Яков и партнеры» компаниясы 2023 жылдың қыркүйегінде 220 шикізат емес экспорттаушыдан сұхбат алды. Олардың пікірінше, бүгінгі таңда Қазақстанның әлеуеті зор. Респонденттердің жартысынан көбі (51%) бизнесті дамыту үшін перспективалы болып саналады.
Содан кейін Таяу Шығыс елдері келеді — олар экспорттаушылардың 48% -. жеткізуді кеңейту мүмкіндіктерін көреді, сондай-ақ Беларусь-сауалнамаға қатысқандардың 43% - ы одан әрі өсу үшін басымдықты болып саналады. ТМД-ның басқа елдері жауаптардың жиынтық 40% құрайды.
Таяу шет елдер Ресейдің импорт құрылымындағы дәстүрлі жоғары үлесімен сипатталады, сондықтан экспортты ұлғайту үшін әлеуеті төмен, зерттеу авторлары күмәнмен қарайды. Олардың бағалауы бойынша, бұл аймақтың жалпы шикізаттық емес импорты жылына шамамен 1 154 млрд құрайды.