Мұғалім мамандығының мәртебесі мен беделін көтеруде қарқынды жұмыстар атқарылып жатыр
Қазақстанда мұғалімнің білім мен қоғамды дамытуға қосқан маңыздылығы мен үлесін мойындай отырып, оның мәртебесін көтеру жұмыстары жүргізілуде.
Қазақстандағы мұғалім мәртебесін көтеруге бағытталған көптеген шаралар бар.
Педагог, ұстаз Сандуғаш Досмағұлова:
— Мұғалім – біздің еліміздің де, жалпы әлемнің бүкіл білім беру жүйесіндегі басты тұлға. Ұстаз қашанда адамзат өркениетінде ерекше рөл атқарған және атқарып келеді. Адамның бойына жинақтап, жинақтаған білім мен дағдыны әрбір кейінгі ұрпаққа жеткізуші – ұстаз. Сондықтан ұстаздың игілікті ісін қолдау, оның жұмысының барынша тиімділігін қамтамасыз ету мақсатында «Педагог мәртебесі туралы» Заң қабылданды. Заңның 4-бабына сәйкес Қазақстан Республикасында педагогтың кәсіби қызметін жүзеге асыру үшін жағдай жасайтын ерекше мәртебесі танылады, -дейді.
Мәселен, еңбек жағдайын жақсарту шараларын атап айтуға болады. Қазақстан Үкіметі мұғалімдердің еңбек жағдайын жақсарту бойынша шаралар қабылдауда. Бұған олардың жалақысын арттыру, әлеуметтік төлемдер мен медициналық сақтандыру және зейнетақы жоспарлары сияқты қолдау бағдарламалары кіреді. Мұндай шаралар педагогтардың ынта-жігері мен әл-ауқатын арттыруға бағытталған.
— «Болашақ» бағдарламасының түлектеріне «педагог-зерттеуші» біліктілік санаты беріледі. Олар біліктілік санатын беру рәсімінен өтпейді және лауазымдық жалақысының 40 пайызы мөлшерінде қосымша төлем алады. Педагогикалық бағыттағы білім беру бағдарламаларының түлектерін аттестациялау енгізілді. Болашақ мұғалім Ұлттық біліктілік тестін тапсыру нәтижесі бойынша біліктілік санатын ала алады. Осылайша, жас ұстаздар еңбек жолының басында-ақ айтарлықтай жалақыны көтеруге мүмкіндік алды. Сондай-ақ бастауыш мұғалімдерді қолдау үшін тәлімгерлік институтын дамыту тетіктері бар, – деп растады сол кездегі ҚР Министрлігінің мектепке дейінгі және орта білім беру комитетінің төрайымы Гүлмира Кәрімова.
Одан бөлек, біліктілікті арттыру және оқытуға бағытталған шаралар кешені. Қазақстанда мұғалімдердің кәсіби біліктілігін арттырып, білім берудегі жаңа әдістер мен тәсілдерден қалыс қалмауы үшін оларды жүйелі түрде оқыту мен оқыту қарастырылған. Семинарларға, тренингтерге, конференцияларға және басқа да білім беру іс-шараларына қатысуға мүмкіндіктер қарастырылған. Сонымен қатар, елімізде педагог кадрлардың үздіксіз кәсіптік білімі мен біліктілігін арттыру бағдарламалары әзірленіп, жүзеге асырылуда. Мұғалім мамандығының мәртебесі мен беделін көтеру, ең алдымен, оның кәсіби құзыреттілігін арттырудан тұрады. Мәселен, Астанада Кембридж университетінің профессорларымен бірлесіп SHARE халықаралық жобасы жүзеге асырылуда, оның мақсаты менеджмент пен оқыту жүйесіне өзгерістер енгізу арқылы білім сапасын арттыру болып табылады. Сондай-ақ білім беру ұйымдарының басшылары мен мұғалімдері үшін жақын және алыс шетелдерде – Грузия, Ресей, Сингапур, Финляндия, Швейцария, Англия және Францияда тағылымдамадан өткізу жоспарлануда.
Педагогикалық жетістіктер мен инновациялар мемлекет пен қоғам тарапынан қолдау мен мойындалады. Қазақстанда байқаулар мен марапаттаулар өткізіледі, онда өз жұмысында жоғары нәтижелер мен жетістіктер көрсеткен мұғалімдер марапатталып, мадақталады. Бұл мұғалімнің мәртебесін көтеруге көмектеседі және оларды одан әрі кәсіби шыңдауға ынталандырады.
Білім беру саясатын әзірлеуге қатысуда педагогтардың да пікірінің салмағы өсті. Педагогтар білім беру саясатын әзірлеу және білім беруге байланысты шешімдер қабылдау процесіне қатысады. Білім беру бағдарламаларын, әдістері мен стандарттарын әзірлеу және енгізу кезінде олардың пікірлері мен тәжірибесі ескеріледі. Бұл ұстаздарға өздерінің маңыздылығын және елдегі білімнің дамуына ықпалын сезінуге мүмкіндік береді.
Беделді және қоғамдық мойындауды арттыру бойынша да көптеген шаралар қабылданды. Үкімет пен қоғам жалпы білім беру қызметкерлерінің беделін арттыруға және олардың қоғамдағы еңбегін мойындауға ұмтылады. Олар білімнің маңыздылығын және болашақ ұрпақты қалыптастырудағы мұғалімдердің рөлін белсенді түрде насихаттайды. Мұғалімдер өз ойларын ортаға салып, білім саласын дамытуға үлес қоса алатын диалогтар мен қоғамдық талқылаулар ашық.
Мұғалім мәртебесін көтеру – Қазақстандағы білім беруді дамытудың маңызды аспектісі. Мемлекет пен қоғам педагогтардың қоғамның болашағын қалыптастырудағы басты рөлін мойындап, олардың әл-ауқатын, кәсіби дамуын және еңбегін мойындауын қамтамасыз ету үшін шаралар қабылдауда.