ЕАЭО электронды коммерциясының бірыңғай операторы

Еркежан АРЫН

16.10.2021, 15:28

820

Биылғы жылдың қыркүйегінде Қазақстан пилоттық режимде ЕАЭО шеңберінде электронды сауданы дамыту жобасын — «электронды сауда операторлары институтын» іске қосты.

Еуразия экономикалық комиссиясы бұған дейін Одақ елдерінің аумағында шетелдік интернет-сайттарға тапсырыс берілген жеке пайдалануға арналған тауарлар өтетін бірыңғай оператор құру туралы мәселені қарауды ұсынды.

Одақ елдеріндегі сыртқы электрондық коммерция, әлемнің көптеген елдеріндегі сияқты, реми мәліметтер бойынша, іс жүзінде реттелмеген. Нәтижесінде, штаттардың әрқайсысы өзінің Трансшекаралық электронды сауда туралы заңнамасын әзірлейді.

ЕАЭО аясында В2С тауарларының сыртқы электронды сауда саласындағы пилоттық жобасы іске қосылуда. Пилоттық жоба бойынша 2022 жылдың қаңтар айында ресми қосылуы жоспарлануда. Қазіргі уақытта дайындық жұмыстары жүргізілуде. ЕАЭО елдері арасында айналысатын барлық трансшекаралық онлайн тауарлар пилоттық жоба аясында бірыңғай электронды сауда операторы арқылы өтеді деген алдын ала келісім бар. Болашақта бұл жоба адамдардың кедендік баж салығы мен алым төлеу шығындарын едәуір төмендетеді деп сендіріп отыр.

Сонымен қатар, 2021 жылдың бірінші жартыжылдығында Қазақстан нарығында интернет-сатып алушылардың саны 4,6 миллион адамды құрағанын атап өтті. Өткен жылы Қазпоштаның мәліметі бойынша олардың саны 3,8 миллион адамды құрады. Ал 2025 жылға, министрліктің болжамы бойынша бұл көрсеткіш 7,7 миллион адамға жетеді.

«Сол уақытқа дейін қазақстандық интернет-сайттардан сатып алу көлемін 106,2 миллион бірлікке дейін жеткізу жоспарлануда. Сондай-ақ, электронды коммерциядағы қолма-қол ақшасыз төлемдердің үлесін 90% -ға дейін арттыру», — дейді вице-министр.

Finprom.kz сайтының хабарлауынша, қазақстандықтардың тауарлар мен қызметтерді онлайн режимінде сатып алуы артқан. Мұндай интернет қолданушылардың үлесі 18%-ға жетті. 2020 жылы оқшаулау мен оқшаулау кезеңінде Қазақстандағы бөлшек сауда айтарлықтай төмендеді – жылдық мәні бойынша минус 4,1%. Дәл осындай жағдай бүкіл әлемде байқалды. Сонымен қатар, пандемия кезінде электронды сауда бөлшек сауданың негізгі қолдауына айналды. Әлемдегі электронды сауда көлемі 2020 жылы ішінде 27,6%-ға өсіп, 4,3 трлн долларға жетті. Қазақстанда интернет-сатып алу көлемі бірден 57%-ға өсті және 1,1 трлн теңгені құрады, ал электронды сауданың үлесі үш есеге жуық өсімді көрсетті.

2020 жылы Интернет арқылы тауарлар мен қызметтерді сатып алған Интернет қолданушыларының үлесі 17,7%-ға дейін өсті, бұл бір жыл бұрын 15,6% болған еді. Аймақтық тұрғыда электронды сауда қолданушылардың ең үлкен үлесі Қарағанды ​​облысында байқалды – 36%. Үздік 3 аймаққа Нұр-Сұлтан (30%) мен Маңғыстау облысы (27,3%) кірді. Қазақстандықтар интернет-сатып алуды жүзеге асыратын сатушылардың 29,9% ТМД елдерінен, 8,1% тікелей ЕАЭО елдерінен. Қазақстандық Интернет қолданушылардың 11,4% ЕАЭО мемлекеттерінен басқа басқа елдердегі сатушылардан сатып алды. Яғни, шетелдік сатушылардың тауарлары мен қызметтері Қазақстанда жоғары сұранысқа ие.

2020 жылы ең көп сатып алынған киім, аяқ киім және спорттық тауарларды желіде сатып алған қазақстандық интернет қолданушылары — мұндай пайдаланушылардың үлесі 62,8% құрады. Бұдан кейін азық-түлік (44,9%), тұрмыстық тауарлар (25,5%), дәрі-дәрмектер (23,6%), сондай-ақ телекоммуникация қызметтерін де (19,6%) сатып алуда.

Салықтық жеңілдіктер

Естеріңізде болса, Қазақстандағы электронды сауда кәсіпорындары 2023 жылға дейін табыс салығынан босатылған. Бірақ бұл үшін бизнес бірден бірнеше шарттарды орындауы керек:

  • тауарларды сату бойынша операцияларды тіркеу электронды түрде жүзеге асуы керек;
  • тауарлар үшін төлем қолма-қол ақшасыз есеп айырысу арқылы жүргізілуі тиіс;
  • кәсіпкердің тауарды жеткізу бойынша өзіндік қызметі болуы керек немесе жүк тасымалдаушылармен немесе курьермен немесе пошта қызметімен келісімшарт болуы керек.

Салық заңнамасы жеке тұлғалармен тауарларды жеткізуге келісім-шарттар жасау тәртібі мен шарттарын, сондай-ақ мұндай шарттарды жасасуға шектеулерді белгілемейді.

Егер компанияның қызметі осы шарттарға сәйкес келсе, кәсіпкер салық органына хабарлама жіберуі және қызметтің жеке түрін – тауарлардың электронды саудасын жүзеге асыратын салық төлеуші ​​ретінде тіркелуі тиіс. Мұны салық органдарында жасауға болады (elicense.kz). Хабарлама нысаны Мемлекеттік кірістер комитетінің сайтында (kgd.gov.kz) орналастырылған: негізгі қызметі – электрондық коммерция.

«Электрондық коммерция кәсіпорындары үшін (Салық кодексінің 293-бабының 3-тармағы) 302-бапқа сәйкес есептелген корпоративтік табыс салығы (КТС) 100%-ға азаяды. Осы баптың ережелері егер тауарлардың электронды сауданы жүзеге асырудан түсетін кірістер, егер осындай қызметтің операцияларынан туындайтын теріс бағамдық айырма сомасынан оң бағамдық айырма сомасының асып кетуін есепке алса, қолданылады. жылдық жиынтық табыстың кемінде 90%», — деп түсіндірілген Алматы қаласы бойынша Мемлекеттік кірістер департаментінде. Егер бұл шарт орындалмаса, салық төлеуші ​​осы баптың ережелерін қолдануға құқылы болмайды. Сондай-ақ, 293-баптың ережелерін қолданатын салық төлеуші ​​Салық кодексінің басқа ережелерін қолдануға құқығы жоқ.

Тұтынушылардың құқықтарын қорғау

Биылғы жылдың наурызында Бақыт Сұлтанов депутаттық сауалға жауап ретінде Сауда және интеграция министрлігі тұтынушылардың құқықтарын қорғау бойынша электронды коммерциялық қызмет көрсетушілерге нұсқаулықтар мен ұсыныстарды, сондай-ақ электронды сауда саласындағы бірыңғай үлгі шарттарды әзірлеуді ұсынатынын түсіндірген болатын.

«Интернетте сауда жасауға сенімділікті арттыру үшін электронды коммерциялық компаниялардың тізілімі бар Ресей мен Беларусь елдерінің тәжірибесін қолдануға болады. Онда құқықтық деректер, қажет болған жағдайда тұтынушы пайдалана алатын компания туралы мәліметтер бар», — деді министр.

Бұл кәсіпкерлер жұмысының ашықтығын қамтамасыз етеді. Сонымен қатар, 2019 жылдың қаңтарынан бастап Қазақстан ДСҰ-ның электрондық сауда туралы жаңа келісімі бойынша көпжақты келіссөздерге қатысуда. Келісімнің негізгі ережелерінің бірі – электронды сауда саласындағы тұтынушылардың құқықтарын және жеке деректерді қорғауды қамтамасыз ету ережелерін белгілейтін «Сенім және электронды сауда» бөлімі. Министрліктің мәліметінше, шекаралық электронды саудада тұтынушылардың құқықтарын қорғау мақсатында тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласындағы құзыретті органдар арасында халықаралық ынтымақтастық орнату ұсынылып отыр.

Сауданы цифрландыру бойынша барлық тағайындалған жобалар ішкі сауда және электрондық коммерцияның, сыртқы сауда қызметін дамытуға және экспортты жылжытуға оң әсер етеді. Сондай-ақ, Қазақстанда платформадағы үрдіске трендке айналуда: сауда алаңдары жергілікті Fintech компаниялары мен электрондық коммерция, банктер, сондай-ақ халықаралық ойыншылардан тұрады. Табысты ойыншылар әлемдегі де, жергілікті нарықта да, жергілікті нарықта клиентке барынша жайлылық беру үшін және оның адалдығын алу үшін маркетологтардың ішінде қызмет көрсетуді жөн көреді. Осылайша, ұйымдардағы және серіктестер желісіндегі клиенттер үшін біріктірілген экожүйе құрылады. Әрі қарай тұтынушы үшін ыңғайлы тізбек (сауда алаңы, логистика, қаржылық қызметтер және т.б.), бұл бұдан әрі электрондық коммерция саласының қарқынды дамуына ықпал етеді.

Тегтер:

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Сайт әкімшілігі 06.12.2021, 08:54
Үкімет зейнетақы қорына қатысты шешімді халықпен неге ақылдаспады?
Нұртаза ҚЫДЫРНИЯЗОВ 03.12.2021, 08:48
Қауіп қайдан?!
Махамбет САПАРМҰРАТОВ 01.12.2021, 09:20
Жауапкершілікке шекесінен қарайтындар ел мүддесіне қызмет етпейді
Бақытжан ӘБДІРАШҰЛЫ 30.11.2021, 09:00
2,5 миллиард теңге кімнің қалтасында кетті?
Қарлығаш ЗАРЫҚҚАНҚЫЗЫ 25.11.2021, 09:00
Теңгесінде тұрақ, үкіметінде естір құлақ жоқ елдің жайы не болмақ?!
Көпжасар НӘРІБАЕВ 23.11.2021, 14:20
Желтоқсанның себебі мен салдары

Аңдатпа


  • Жастармен бірге тыныстайтын басылым
    30.11.2021, 18:08
  • "Жас Алашқа" жазылуды ұмытпаңыз!
    23.11.2021, 10:20
  • Қайта түлеуге қадам басқан Майқұдық
    22.11.2021, 14:03
  • «Жас Алашты» ауыл кітапханасына жаздырып бердім
    16.11.2021, 10:00
  • «Ақиқаттың алдаспаны» байқауына қатысыңыз
    26.10.2021, 11:14